Arno de Jong is per juli 2024 benoemd tot Chief Customer Officer bij de Nederlandse Loterij, een vooraanstaande kansspelorganisatie in Nederland. Voor zijn huidige functie was hij sinds 2016 Chief Marketing Officer bij dezelfde organisatie, waar hij een significante bijdrage heeft geleverd aan de groei en ontwikkeling van de Loterij. De Jong heeft zijn ervaring in de media- en entertainmentsector verder uitgebouwd door eerder meerdere leiderschapsrollen te vervullen.
Opleiding
Arno de Jong heeft zijn opleiding genoten aan de Rijksuniversiteit Groningen, waar hij tussen 1991 en 1994 een Master in Economie, Marketing en Marketingonderzoek behaalde. Hij heeft vervolgens diverse vervolgopleidingen gevolgd en kan worden gekarakteriseerd als een marketeer met een sterke academische basis, waar hij zijn kennis effectief toepast in de praktijk.
Carrière
Na zijn afstuderen begon De Jong zijn carrière als productmanager bij NRC Media van 1996 tot 1998. Vervolgens was hij tussen 1998 en 2003 Head of Circulation bij PcM Uitgevers. In de jaren daarna bekleedde hij verschillende leidinggevende functies, waaronder Marketing Director bij de Algemene Media Groep (2003-2005), Directeur Lezersmarkt bij AD NieuwsMedia (2005-2009), en Directeur Media & Marketing bij ESPN (2009-2014). Voorafgaand aan zijn huidige rol was hij van 2014 tot 2016 Directeur Marketing bij De Lotto, een organisatie die fuseerde met de Staatsloterij om de Nederlandse Loterij te vormen.
Bekend van
De Jong is prominent in de media geweest, vooral vanwege zijn rol in de rebranding en marketinginitiatieven van de Nederlandse Loterij, die resulteerden in vier Gouden Loeki’s voor Oudejaarscommercials. Hij is bovendien onderscheiden als de meest invloedrijke persoon in de sponsorbranche door vakblad Sponsorreport in 2019 en 2021, onderlining zijn impact in marketing en sponsorstrategieën.
Nevenfuncties en -activiteiten
Arno de Jong is oprichter en voorzitter van de Hartedroom Foundation, een liefdadigheidsorganisatie die fondsen werft voor kinderen met hartziekten. De stichting heeft al meer dan 1,5 miljoen euro opgehaald en is betrokken bij wetenschappelijk onderzoek naar hartaandoeningen. Hij blijft actief betrokken bij verschillende initiatieven rondom deze organisatie.
Privéleven
Arno de Jong is woonachtig in de Randstad en heeft een passie voor sport, met name voor wielrennen en hardlopen, die hij beoefent in zijn vrije tijd. Hij geniet van het lezen over marketingstrategieën en het ontwikkelen van nieuwe concepten in de gaming- en entertainmentsector. Zijn persoonlijke leven heeft ook invloed gehad op zijn betrokkenheid bij sociale causes, vooral vanuit zijn ervaringen met zijn zieke dochter.
Andere bestuurders
Euleen Goh
Euleen Goh Euleen Goh is een ervaren bestuurder en momenteel non-executive director bij DBS Group Holdings Ltd, DBS Bank Ltd, CapitaLand Limited en SATS Ltd. Daarnaast is zij deputy chair en senior independent director van Royal Dutch Shell plc. Voorheen was zij CEO van Standard Chartered Bank Singapore, waar zij een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de corporate governance en
Dick Harryvan
Dick Harryvan Dick Harryvan is een ervaren bestuurder en momenteel lid van de raad van advies bij Gulf Bank of Kuwait. Hij heeft zich eerder onderscheiden als vice-voorzitter van de Raad van Commissarissen bij NN Group en als CEO van ING Direct. Harryvan heeft een sterke achtergrond in de financiële sector en banken. Opleiding Dick Harryvan behaalde zijn masterdiploma in