Matthijs Rosman is sinds 2015 partner bij RevelX, een adviesbureau dat organisaties helpt met digitale strategie en innovatie. Daarnaast fungeert hij als mentor voor startups bij Startupbootcamp, waar hij zijn expertise in klantgerichte groei deelt. Ook is hij co-auteur van het bestsellerboek “DARE”.
Opleiding
Matthijs Rosman heeft International Business Studies afgerond aan de Universiteit Maastricht, waar hij cum laude is afgestudeerd (1993-1997). Verder heeft hij een MBA in Competitive Strategy & Marketing behaald aan Fairfield University in 1996 en een specialisatie in Multichannel Management aan Nyenrode Business Universiteit in 2007.
Carrière
Rosman begon zijn carrière als projectmanager marketing bij Vodafone (1998-2000), gevolgd door een functie als strategisch marketeer bij Newminder.com (2000-2002). Vervolgens was hij marketingmanager bij T-Mobile (2002-2005) voordat hij als principal bij Boer & Croon werkte (2005-2014). In zijn huidige rol bij RevelX (2015-heden) richt hij zich op strategische innovatie en digitale transformatie voor klanten in diverse sectoren.
Bekend van
Matthijs Rosman is vooral bekend vanwege zijn bijdrage aan de ontwikkeling van omnichannel strategieën in de retailsector en zijn betrokkenheid bij het acceleratorprogramma Startupbootcamp. Hij wordt vaak genoemd in verband met zijn inzichten over klantgerichtheid en innovatie, en is in de media verschenen als expert op het gebied van digitale transformatie. Zijn boek “DARE” biedt een unieke kijk op het aansteken van innovatie in organisaties.
Nevenfuncties en -activiteiten
Rosman is bovendien actief geweest als voorzitter van de expertgroep omnichannel organisatie bij ShoppingTomorrow (2013-2018), een platform dat retailers ondersteunt in hun transitie naar een moderne winkelformule. Hij is ook lid van de Harvard Business Review Advisory Council, waar hij inzichten deelt over bedrijfsstrategie.
Privéleven
Geen privé gegevens bekend.
Andere bestuurders
Patrick Kung
Patrick Kung Patrick Kung is een ervaren bedrijfsleider en momenteel werkzaam als CEO van Philips Greater China, waar hij sinds oktober 2008 verantwoordelijk is voor de strategische groei en merkpositionering van Philips in de Chinese markt. Daarvoor heeft hij meer dan 27 jaar bij Motorola gewerkt, waar hij verschillende leidende functies bekleedde. Met zijn uitgebreide ervaring in de technologie- en
Reinier van Gerrevink
Reinier van Gerrevink Reinier van Gerrevink is momenteel commissaris bij Fagoed en Stadsherstel Foundation Rotterdam. Hij was eerder CEO van VastNed Retail tot eind 2011, waar hij een significante rol speelde in de vastgoedsector. Zijn ervaring in vastgoed en corporate governance heeft hem een opmerkelijke positie in de Nederlandse markt gegeven. Opleiding Van Gerrevink volgde de masteropleiding Nederlands recht aan